0

MAMMAS MATLAGNINGS TIDER

Just nu ligger jag i våran vardagsrums soffa och magen kurrar som tusan. Jag är hungrig rättare sagt! Idag är det torsdag vilket innebär.. ingen skola för min del. Ledigt! Men jag gick till skolan i endast en timme på spanska stugan för att fixa klart en uppsats, skit samma. Det jag vill komma fram till. Jag äter inte lunch i skolan på torsdagar och kommer hem vid halv två och får min så kallade lunch, vilket är middag för mina föräldrar. Så senare vid fem tiden då kurret börjar ta till i magen och jag frågar vad de blir för middag blir svaret alltid "Men vi åt ju alldeles nyss" HALLÅ? Det gjorde vi väl inte? Det har gått ungefär tre timmar och man ska äta var tredje timma. Ska jag svälta tills jag ska äta kvällsmat vid nio tiden. Sex timmar i mellan. Jag menar bara för att min mamma och pappa äter lunch då jag äter frukost på torsdag morgnar så anser dem att de inte ska behöva äta tre måltider på en dag. Det är inte bara dem som lever i detta huset. Det finns ett par till och se till att anpassa era måltider tillsammans med henne. Det jobbigaste är väl att jag självklart måste börja tjata och argumentera för att få någon middag och visst, jag kan göra egen mat men den blir inte lika god och professionell som min mammas och ärligt talat har jag inte tid och laga mat. Jag är som en vanliga tonårstjej som har skolan och träning att skö... ÅH mamma ropade att maten var klar nu! Ska haffa i mig en god bit av fläskpannkaka. Hallelujah! Kan knappt andas så hungrig som jag är just nu. XXX

Kommentera här: