1

Answers

Här kommer äntligen svaren på den bortglömda frågestunden! Passade på att ta med lite kommentaren som trillat in på den senaste tiden så att de också får sina svar. Jag väljer bara att ta med själva frågan och bortser då från hela kommentarer, men tackar och bugar för alla fina ord ni öst på mig! Tack ♥
 
PERSONLIGT
 
Vad känner/tycker du är det viktigaste i livet? Vad prioriterar du mest?
- Min familj, mina vänner och min pojkvän. 
 
Vad har fått dig att bli den du är idag? Har du inspirerats enbart av någon eller har du gått din egna väg?
- Jag skulle nog säga att jag gått min egna väg. För mig är det viktigt att prioritera sig själv i första hand för att man själv ska må bra. Såklart ska man inte vara egoistiskt utan även ta hänsyn till andra. Givetvis har jag inspirerats, speciellt av mina nära vänner jag fått mig genom åren. Tack vare er så är jag den jag är idag, ni har haft en stor inverkan på både mitt liv och min personlighet och jag är så glad att jag fått träffa er! För mig är det viktigt att både se till att gå sin egen väg men att även be och råd och tips från människor som står än nära, just för att nå målet man är ute efter. 
 
Din största dröm i livet?
- Att bli en framgångsrik regissör eller modejournalist. 
 
Vad hade du för poäng när du gick ut 9an?
- 205 poäng. Inte alls nöjd.. Fast nu när jag gick ut gymnasiet låg mitt meritvärde på 16,0. Vilket är över medel och för mig något jag är riktigt stolt över!
 
Vad gör du helst efter skolan?
- Jag går inte i skolan längre, hihi.
 
Vad ska du göra efter gymnasiet?
- Jobba är högst prioriterat. Har även sökt in till Göteborgs Universitet men inte bestämt om jag ska tacka ja till en plats eller inte. Orkar man verkligen börja plugga igen? 
 
Vad ser du framemot i år?
- Oj, inget speciellt faktiskt. Att bli rik på att jobba och resa utomlands vore inte fel. 
 
Hur ser din värld ut om 20 år tror du?
- Nästan helt omöjligt att svara på en sådan fråga. Jag har verkligen ingen aning, men jag hoppas att jag lever lyckligt med min familj, har barn och en framgångsrik karrirär. Klyschigt sagt men sant!
 
Jobbar du någonstans? 
- Nja, jag slutade faktiskt på mitt jobb förra veckan. Men jag jobbade på David Bagare, ett konditori i utkanten av Göteborgs stad. 
 
Röker du?
- Nej. Har aldrig gjort och kommer aldrig att göra.
 
BLOGGVÄRLDEN
 
Vilka bloggar följer du? 
- Lite olika. Angelica Blick, Lisaplace, FannyStaaf, ImFancy, Victoria Törnegren, Frida Fahrman m.fl. Självklart följer jag flertals småbloggar också som drivs av mina käraste vänner. Dock varierar mitt följande i perioder, ena stunden följer jag ingen alls medans i andra stunden kan jag klicka mig runt på hela webben och sitta och läsa blogg efter blogg. 
 
 
STIL
 
Beskriv din klädstil med 3 ord. 
- Enkel. Kreativ. Färgrik.
 
Vart brukar du köpa dina kläder?
- Inga specifika butiker faktiskt, brukar hitta klädelseplagg lite här och var. Men om jag skulle ranka topp tre så ligger H&M på första plast därefter Internetbutiken Nelly och Raglady. 
 
Var får du inspiration ifrån?
- Allt möjligt! Från bloggar till tidningar. Även folk i min omgivning, vänner såsom folk på stan. 
 
Vad skulle du aldrig ha på dig?
- Harems- eller vida byxor. Can't stand it! 
 
Bästa klädesplagg i garderoben?
- Åh, vad svårt! Jag har så många plagg jag älskar. I första hand skulle jag nog säga alla mina basplagg. Jag avgudar allt som är enkelt. Jeans och slappa tischor. Vitt är en färg som är ett måste på sommaren, snyggt och går ihop med allt! 
 
UTSEENDE
 
Vad har du för skönhetsrutiner? 
- Jag har inga skönhetsrutiner. Tvål och vatten funkar som fisken i vattnet för mig. Såklart så återfuktar jag ansiktet varje morgon innan jag kletar på smink men utöver det, inga rutiner alls. Olika ansiktesserier har aldrig riktigt fungerat för mig. Resultatet har bara blivit att min hy mått sämre. Jag tror på tvål, både billigt och bra för ansiktet! 
 
Hur sminkar du dig? 
- Så naturligt som möjligt. Solpuder, concealer, ljusbeige ögonskugga och mascara. Enklare än så kan det inte bli! 
 
Skulle du inte kunna lägga ut en sminkvideo på hur din bas/vardagssminkning är?
- Jo, självklart! Inget märkvärdigt direkt med min sminkning men om ni önskar så ska jag såklart göra mitt bästa för en video till er. 
 
Vet du om alla skolsköterskor har möjligheten att skriva ut mediciner? Läste på din blogg förlängesen att skolsköterskan på din skola skrev ut Dalacin (ett finnmedel) till dig. 
- Det borde dem. Skolsköterskor är ju till för att hjälpa oss elever. Är du nyfiken så kika förbi din skolsköterska när skolstarten börjat så lär hon ge dig besked på plats. Lika bra och fråga!
 
Hur gick det med din "komma iform grej" som du gick på? Gav det några resultat och vad/hur gjorde du? Några tips?
- Ja, nu var det ett halvår sedan jag avslutade denna frågestund och jag måste nog säga att det inte alls funkade bra eller gav några resultat för jag kom inte ens ihåg vad det var jag gick på, haha.. Å andra sidan har jag lite tips för att komma iform, utnyttja vardagsmotionen! Gå i trappor eller ta en promenad om dagen, förr eller senare kan jag lova att man uppnått bästa resultat. 
 
ALLMÄNT
 
Hur ska din drömkille vara?
- Precis som Simon. Nyfiken, snäll, omtänksam, humoristisk, full av energi, kärleksfull, fin, underbar, charmig och massa mer. Han har allt och lite till. Jag älskar honom! 
 
 
Tips på hur man kan få bättre självförtroende?
- Peppa sig själv. Säga att man är bra precis som man är. Sluta upp att jämföra sig med andra och se till det fina man själv äger. Att det bara finns en av just dig och det är det som gör dig unik! Se till att umgås med människor som får en att må bra, som finns där oavsett vad! 
 
Berätta om hur din skola, Ingrid Segerstedts var? 
- Det är svårt att förklara hur det var för man upplever skolan på olika sätt. Men jag älskade Ingrid. Kan inte riktigt beskriva varför. Allt var bra. Läget, stämningen, miljön, lärarna och klasskamraterna. Bästa med skolan måste vart Jorunalistik inriktning, annorlunda men så kul! Jag ångrar inte en sekund att jag valde Ingrid. Läste på kommentaren att du skulle börja där. Sjukt bra val, du kommer inte heller att ångra dig! 
 
Har du nått tips på hur man kan göra för att pimpa upp en jeansjacka?
- Oj vad svårt, jag har ju aldrig pimpat något själv. Har alltid velat göra det men dock inte tagit intiativet till det. Tur nog har jag massa ideér som irrar runt i huvudet. Mitt tips skulle vara att slita jackan och pimpa med nitar. För att slita är det bästa tispet att använda sandpapper. Sandpappra grovt tills man är nöjd! Jag tycker även att det kan vara snyggt att göra hål i jackan med slitningarna. Inte typiskt fula saxhål utan istället trycker man ner den ena saxspetsen i jeanstyget och drar med bladet som om man skärde med en kniv och skapar vågräta hål i jackan. För att sedan sprätta upp trådarna runt om hålet kan man använda sig av en nål. Bra tips! Se bilden nedanför. Vart man placerar sina nitar är helt upp till en själv att välja, beroende på vad man gillar men jag tycker det är snyggt att placera nitar likt ett kors på ryggen eller packa ihop dem ovanpå alxarna. Annars kan man köra på att pimpa nitar runt sömmarna på fickorna och dragkedjorna, kan också funka! Man får helt enkelt skissa upp en bild hur man vill ha det och köra på det.Tror det blir trendigt och snyggt vilket som! Är ni sugna på att pimpa jeansjackan eller varför inte ett par shorts, klicka in här för att köpa nitar. 
 

Återigen, tack för alla fina ord! Ni är för underbara. Hoppas ni blir nöjda med svaren. 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Hur var det att jobba på ett bageri/ konditori? :)

Kommentera här: