3

Avocado Snack

This recipe is taken out off my own cookbok that I made as project when I went to upper seconday school. It's a cookbok with healthy recipes that you can cook in 30 minutes. I love this snack, it's a perfect recommendation for a post workout snack. However, hope you will try it out and here's the recipe:
 
For 1 portion.
1 avocado
1 egg
2 tbsp (msk) mayonnaise
1 tbsp (msk) turkish yoghurt 
1 tsp (tsk) lemonjuice
½ dl peeled shrimps
Salt
Pepper
 
Calories: 326 (for two avocado cups) 
 
1. Start by picking out all the ingredients.
2. Boild the egg. While you wanting, split and scoop out the avocado and mash it in a bowl. 
3. Chop the egg and place it and the remaining ingredients in the bowl.   
4. Mix all the ingredients together and fill the empty shells. 
5. Done! I topped mine with some shrimps and lemon. Perfect snacks or breakfast! 

Kommentarer:

1 Sabina-Maria :

skriven

Hejsan. Kan inte du göra ett inläggningar om vilka skor man ska investera i till träning? Ett par för gymmet och ett par för löpning? Vilka använder du och varför? Nike vs Adidas, Nike free vs Andra Nike modeller? För det är så svårt att veta vilka som är bra. Tack för en inspirerande blogg!! Kram Sabina-Maria

Svar: Klart jag kan ordna det! Tack för idén! :)
aliciastyle.itgirls.se

2 Anonym:

skriven

Snygg design! Har du gjort den själv, eller är den köpt?

Svar: Taack! Jag har gjort den själv :)
aliciastyle.itgirls.se

3 Anna:

skriven

Hej! Grattis till din viktnedgång och börjar på nya liv =) Bra gjort!!! Måste bara säga att dina tips om "nyttigare snacks" i form av plättar och kladdkaka med stevia inte är så smart när det är sockersuget man försöker bli av med. Hjärnan vill ha socker, och du belönar genom att ge den något sött(även om stevia är bättre för kroppen). Detta gör att hjärnan kommer fortsätta känna suget! Avokadosnacksen tror jag mer på,! Annars roligt att läsa om dina tips och ideer!! =) (vet inte om min kommentar dök upp någon annanstans också, sorry för det..)

Svar: Joo, jag har hört talas om det, att stevia "lurar" kroppen och gör den mer hungrig, tyvärr. Men det känns ju bättre än vanligt strösocker så därför jag väljer det istället! Kul ändå att uppskattar mina recept, glad jag blir :)
aliciastyle.itgirls.se

Kommentera här: